ЛІНГВІСТИЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В МАС-МЕДІЙНОМУ ДИСКУРСІ

Ключові слова: мас-медійний дискурс, лінгвістичні характеристики, англіцизми, комунікація, стилістика, медіатексти, міжкультурна інтеграція, запозичення

Анотація

Робота присвячена аналізу узусу та впливу англіцизмів у мас-медійному просторі. У статті обґрунтовано актуальність дослідження лінгвістичних характеристик англійської мови в мас-медійному дискурсі, ураховуючи її динамічний розвиток під впливом соціокультурних факторів, актуалізовано роль англійської мови як глобального засобу комунікації, що суттєво впливає на структуру і стилістику медіатекстів, висвітлено ключові особливості мовного оформлення мас-медійного дискурсу, зокрема його лексичні, синтаксичні й прагматичні аспекти, що визначають ефективність інформаційної передачі, і розглянуто питання мовної маніпуляції, використання англіцизмів і їх впливу на міжнародний характер ЗМІ. З’ясовано, що глобалізація, цифровізація та соціальні мережі сприяють активному проникненню англійської лексики в медіатексти, змінюючи структуру комунікації й адаптуючи її до вимог мультимодального сприйняття. Здійснена спроба дослідити вплив технологічних змін на використання англійської мови, зокрема в онлайн-журналістиці. Проаналізовано закономірності поєднання лексичних, граматичних і стилістичних елементів у різних жанрах медіадискурсу, окреслено структурні особливості англомовних новинних повідомлень, аналітичних статей і рекламних матеріалів, визначено основні функції англіцизмів у мас-медіа, серед яких – номінативна, експресивна, міжкультурна, соціальна й когнітивна, що впливають на формування громадської думки та сприйняття інформації. Класифіковано основні мовні тенденції в мас-медійному дискурсі, окреслено динаміку трансформації медіатекстів під впливом технологічних змін і глобальних комунікативних процесів. Також узагальнено інформацію щодо ролі англійської мови як механізму адаптації мас-медійної комунікації до міжнародного інформаційного простору. Підсумовано, що англіцизми в сучасних медіа текстах не лише виконують номінативну і стилістичну функції, а й слугують важливими інструментами соціального позиціювання, полегшуючи міжнародний інформаційний обмін і сприяючи стандартизації медійної лексики в глобальному контексті.

Посилання

1. Teun A. Van Dijk. Ideology and Discourse Analysis. Journal of Political Ideologies. 2006. № 11. P. 115–140.

2. Allan Bell. The Language of News Media. Blackwell, 1991. P. 84–85.

3. Cotter C. News Talk: Investigating the Language of Journalism. Cambridge University Press, 2010. 294 p.

4. Панасенко Є. О. Англійська мова як linguafranca та її роль у сучасних світових політико-економічних процесах. Держава та регіони. Серія «Державне управління». 2019. № 3 (67). С. 96–103.

5. Maurizio Di Paolo Emilio. Pioneering Energy Harvesting for a Sustainable IoT Future. Power Electronics News. 2025. April 30. URL: https://www.powerelectronicsnews.com/pioneering-energy-harvesting-for-asustainable-iot-future/ (дата звернення: 02.06.2025).

6. Павелків К. Вплив англіцизмів на сучасну українську мову: Сфери проникнення. Актуальні питання гуманітарних наук. 2023. Вип. 63. Том 2. С. 125–130.

7. 10 Most Effective FOMO Popup Examples and Best Practices. PopupAlly. URL: https://popupally.com/fomo-popup-examples-and-best-practices/ (дата звернення: 03.06.2025).

8. Хівренко А. Подкасти: нове інформаційне явище. Українська правда. 2020. URL: https://www.pravda.com.ua/articles/2020/09/20/7267023/ (дата звернення: 03.06.2025).

9. Україна, мейнстрим, третій світ. Детектор медіа. 2002. URL: https://detector.media/community/article/2075/2002-02-22-ukraina-meynstrim-tretiy-svit/ (дата звернення: 13.06.2025).

10. Сідєльнікова А. Forbes Ukraine знайшов в Україні десяток стартапів, що працюють зі штучним інтелектом. Forbes Україна. 2025. URL: https://forbes.ua/innovations/bil-slozi-ta-shi-forbes-ukraineznayshov-v-ukraini-desyatok-startapiv-shcho-pratsyuyut-zi-shtuchnim-intelektom-chi-svidchit-tse-probum-12062025-30290 (дата звернення: 10.06.2025).

11. Неплях Л. Не споживачами єдиними: з чого почати роботу зі стейкхолдерами в комунікаціях. Vector. 2024. URL: https://vctr.media/ua/ne-spozhivachami-yedinimi-z-chogo-pochati-robotu-zi-stejkholderami-vkomunikacziyah-250366/ (дата звернення: 03.06.2025).
Опубліковано
2025-09-30