ПРИРОДА ЯК ВІДОБРАЖЕННЯ ВНУТРІШНЬОГО СВІТУ ГЕРОЇВ У РОМАНІ «ПРОФЕСОР» ШАРЛОТТИ БРОНТЕ

Ключові слова: британські письменниці, вікторіанська література, романтична література, описи природи

Анотація

У статті аналізуються описи природи, використані для відображення почуттів, емоцій і думок героїв роману Шарлотти Бронте «Професор». У дослідженні окрема увага приділяється особливому чуттю авторки до природи (особливо її Батьківщини) та винятковому вмінню зображувати її яскраво й відповідно до мети. Перший роман «Професор» лише починає розкривати майстерність цієї жінки-письменниці не лише в описі природи, а й у стилістично зумовленому використанні її елементів. Ще більше ця риса стане помітною в її пізніших романах «Джейн Ейр», «Ширлі» та «Віллет». Авторка представляє та аналізує уривки з декількох журналів і газет із критичними рецензіями на перший роман Шарлотти Бронте та її пізніші романи, зокрема ті, що вказують на її винятковий талант спостереження та зображення природи. Попри те, що деякі рецензії на роман «Професор» були не дуже схвальні, кілька ключових особливостей роблять цей роман особливо цікавим для читання та аналізу. Слід зазначити, що особистий життєвий і навчальний досвід письменниці, її любов і прагнення до бажаного знайшли відображення в її першому романі, що робить його ще більш особистим і викликає емоційний відгук у читачів. Іншим важливим моментом є те, що «Професор» написаний від імені чоловіка жінкою, що відрізняє його від інших романів Шарлотти Бронте. У даній роботі досліджуються майстерні описи природи в романі «Професор», які сприяють розумінню внутрішніх і зовнішніх конфліктів героїв, їхніх емоцій і почуттів. Зокрема, у цьому романі Шарлотта Бронте використовує такі елементи, як погодні умови, природні явища (туман, дощ, сніг, вітер), небесні світила, зміну пір року, ландшафт (пагорби, низовини, річки), дерева та квіти, як символи, які допомагають розкрити внутрішній світ героїв. Особливу увагу приділено символічній мові квітів. Дослідження описів виявило, що природа може сприяти як імпліцитному відображенню почуттів героїв, так і створенню контрастного фону між внутрішнім і зовнішнім світами.

Посилання

1. Brontë, C. (2016). The Professor: CreateSpace Independent Publishing Platform.

2. Cohen, W.A. (2003). Material Interiority in Charlotte Brontë’s The Professor: University of California Press.

3. Dobrinska, L. (2015). Why You Should Read Charlotte Brontë's The Professor. Retrieved from: https://blog.bookstellyouwhy.com/why-you-should-read-charlotte-brontës-the-professor (date of appeal: 09.12.2023).

4. Duthie, E. (1986). The Brontës and Nature: New York: St. Martin’s Press.

5. Ewbank, I.S. (1966). The Proper Sphere: A Study of the Brontë Sisters as Early Victorian Female Novelists: London : Edward Arnold.

6. Fairchild, H.N. (1931). The Romantic Quest: Columbia University Press.

7. Galitz, K.C. (2004). Romanticism. Heilbrunn Timeline of Art History: New York: The Metropolitan Museum of Art.

8. Gaskell, E. (1997). The Life of Charlotte Brontë: London : Everyman.

9. Nievergelt, M. (2011). Allegory: The Encyclopaedia of Medieval Literature in Britain, P. 12–41.

10. Roth, J. J. (2016). The Victorian Language of Trees. Retrieved from: https://www.talesbytrees.com/thevictorian-language-of-trees (date of appeal: 08.12.2023).

11. The Professor by Charlotte Brontë: The Guardian. Retrieved from: https://www.theguardian.com/childrensbooks-site/2016/jul/05/the-professor-charlotte-Brontë-review (date of appeal: 09.12.2023).

12. Unsigned notice of The Professor and [On Jane Eyre and the irrelevance of personal beauty.]: Russell’s Magazine, Aug. 1857, P. 477.

13. Unsigned review of The Professor: The Economist, 27 June 1857, P. 701–703.

14. Unsigned review of The Professor: The Literary Gazette and Journal of Archaeology, Science, and Art, 20 Jun. 1857, P. 584–587.

15. Unsigned review of The Professor: The Ladies’ Companion, Nov. 1857, P. 272–275.

16. Unsigned review of The Professor: The Athenæum, 13 Jun. 1857, P. 755–757.
Опубліковано
2024-05-13