КОМУНІКАТИВНІ СТРАТЕГІЇ ФОРМУВАННЯ ГРАМАТИЧНИХ НАВИЧОК У СТУДЕНТІВ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Ключові слова: комунікативний підхід, граматика, автентичне спілкування, практика, традиційний підхід, Communicative Language Teaching (CLT)

Анотація

У статті розглянуто комунікативні стратегії формування граматичних навичок у студентів у процесі вивчення англійської мови. Акцент зроблено на інтеграції граматичних конструкцій у реальне мовне середовище та на ефективному застосуванні сучасних методик навчання. Метою статті про комунікативне навчання граматики є пропаганда використання комунікативного навчання мови (Communicative Language Teaching – CLT) як ефективного методу навчання граматики в мовних класах. Стаття має на меті надати докази та приклади того, як Communicative Language Teaching може сприяти значущому спілкуванню, підвищувати мотивацію та залучення студентів до вивчення мови. Аналізується використання інтерактивних методів, як-от рольові ігри, дебати, сценарне навчання, проєктні роботи, а також залучення автентичних матеріалів, зокрема й текстів, відео та соціальних мереж. Особливу увагу приділено технологічним інструментам, які допомагають автоматизувати процес засвоєння граматики, як-от мобільні застосунки, онлайн-тести й ігрові платформи. У статті наголошується, що традиційні методи, засновані на механічному запам’ятовуванні правил, часто не дають бажаних результатів, тоді як комунікативний підхід сприяє активному використанню граматики у природному мовному середовищі. Викладач у цьому процесі відіграє роль фасилітатора, допомагає студентам самостійно відкривати граматичні закономірності, створювати комунікативні ситуації і аналізувати власні помилки. На практичному рівні розглянуто конкретні приклади інтеграції граматичних структур у навчальний процес. Новизна статті про комунікативне навчання граматики полягає в її підході до навчання граматики, який зосереджується на використанні мови в контексті та комунікативних діях для навчання граматики. У статті стверджується, що цей підхід дозволяє студентам набувати граматичних знань через спілкування в реальному житті, автентичне спілкування та функції мови. Також припускаємо, що цей підхід сприяє залученню, мотивації та самостійності студентів, а також розвитку в них різних мовних навичок, як-от читання, письмо, говоріння і аудіювання.

Посилання

1. Larsen-Freeman D. Teaching Language: From Grammar to Grammaring. Heinle Cengage Learning, 2003. 358 p.

2. Richards J. C., Rodgers T. S. Approaches and methods in language teaching. Cambridge University Press, 2014. 270 p.

3. Chastain C. R. Teaching Grammar in Second Language Classrooms: Integrating Form-Focused Instruction in Communicative Contexts. Cambridge University Press, 2008. 167 p.

4. Ellis R. Current Issues in the Teaching of Grammar: An SLA Perspective. TESOL Quarterly, 2006. P. 83–107.

5. Willis J., Willis D. Doing task-based teaching. Oxford University Press, 2007. 279 p.

6. Celce-Murcia M., Larsen-Freeman D. The Grammar Book: An ESL/EFL Teacher’s Course. Heinle & Heinle, 1999. 849 p.
Опубліковано
2025-04-30