ІГРОВИЙ ФОРМАТ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ НАВИЧОК

  • Natalia Rybalka Донецький національний університет економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського https://orcid.org/0000-0003-3804-6875
  • Kateryna Mykhalchenko Донецький національний університет економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського
Ключові слова: гра, ігрові форми навчання, іноземна мова, комунікативні й мовні навички, міжособистісна комунікація

Анотація

У статті аналізується використання ігрових вправ як ефективного засобу вивчення іноземних мов і розвитку комунікативних навичок загалом. Гра – це завжди емоції, а там, де емоції, проявлення активності й уяви, працює мислення, виявляються особливо повно та несподівано здібності людини. Ігри можуть використовуватися як активна форма навчання іноземної мови, тому що це досить цікава й ефективна форма організації навчальної діяльності, адже ігри підходять для будь-якого ступеня навчання з їх адаптацією для кожної вікової групи й поточного рівня знань. Крім того, використання різноманітних ігор створює сприятливу психологічну атмосферу, що є одним із важливих факторів, адже ігри бувають не тільки індивідуальні, а й командні. Будучи складним і водночас захопливим заняттям, гра вимагає величезної концентрації уваги, тренує пам’ять і розвиває мовлення. Навіть найпасивніші та найслабше підготовлені студенти залучаються до гри, а це позитивно позначається на їхній успішності. Соціальна ізоляція, викликана нещодавньою пандемією та воєнними діями, а також обмеження на масові заходи, перехід до дистанційних форм роботи й навчання дуже впливають на міжособистісну комунікацію, тому причина настільки підвищеного нині інтересу до різноманітних ігор – відхід від традиційних форм і методів навчання, а також ефективний засіб, щоб відновити й розвивати комунікаційні навички. Таким чином, установлено, що ігровий формат вивчення іноземних мов – це не тільки особливо організоване заняття, що потребує напруження емоційних і розумових сил, аналог вправи, у якій забезпечується багаторазове повторення, закріплення та засвоєння необхідного матеріалу, а й вільна діяльність, що дає можливість вибору, самовираження, самовизначення й саморозвитку для всіх її учасників. Отже, використання ігрових форм робить навчальний процес більш змістовним і якіснішим, тому викладачам необхідно постійно шукати нові підходи у викладанні іноземної мови, знаходити такі методи навчання, які б активізували розумову діяльність учнів, дали б змогу зробити навчальний процес якісним, ефективним і водночас привабливим і цікавим.

Посилання

1. Казак Ю. Гра як спосіб подолання мовного бар’єру здобувачів загальної середньої освіти на уроках з іноземної мови. Проблеми підготовки сучасного вчителя : збірник наукових праць. 2021. Вип. 1 (23). С. 6–15. URL: https://library.udpu.edu.ua/library_files/probl_sych_vchutela/2021/1/3.pdf.

2. Павельчук І. Гра як засіб мотивації вивчення німецької мови. Молодий вчений, 2024. № 1.1 (125.1). С. 65–68. URL: https://molodyivchenyi.ua/index.php/journal/article/download/6089/5957/.

3. Adipat S., Laksana K., Busayanon K., Asawasowan A., Adipat, B. Engaging students in the learning process with game-based learning: The fundamental concepts. International Journal of Technology in Education (IJTE). 2021. № 4 (3). Р. 542–552. URL: https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1311472.pdf.

4. Ayodele K., Iheanyichukwu T., Adeoye A., Iguanre S. Effect of game-based learning and self-regulated learning strategies on science students' study behaviour. 2021. Р. 20557. URL: https://www.researchgate.net/publication/357827241_Effect_of_Game-Based_Learning_and_Self-Regulated_Learning_Strategies_on_Science_Students'_Study_behaviour.

5. Rush S., Walker B. The Loneliness Epidemic: Escape Post-pandemic Social Isolation. 2024. URL: https://www.uchealth.com/en/media-room/articles/the-loneliness-epidemic-escaping-post-pandemic-social-isolation.
Опубліковано
2024-12-30