ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ АНГЛОМОВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ДІАЛОГІЧНОМУ МОВЛЕННІ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ
Анотація
Опанування професійної іноземної мови стає дедалі актуальнішим у сучасному глобалізованому світі. Соціально-економічні зміни в Україні сприяють розширенню комунікаційного простору й активізації міжнародного співробітництва. Підготовка кваліфікованих фахівців у різних сферах діяльності має відповідати європейським стандартам, особливо в умовах поглиблення інтеграції України з Європою. Професійна іншомовна компетенція стала обов’язковою для фахівців усіх галузей у зв’язку з розвитком соціально-трудових відносин і змінами на ринку праці, зумовленими глобалізацією. Посилення міжнародного партнерства та налагодження тісної співпраці вимагають від спеціалістів ефективного володіння іноземною мовою для комунікації на глобальному рівні. Майбутні фахівці повинні вміти розрізняти професійну термінологію, ефективно спілкуватися під час офіційних переговорів і ділових зустрічей, орієнтуватися в типових професійних ситуаціях, коректно реагувати на складні повідомлення, ураховувати позицію співрозмовника й адаптуватися до змін у процесі діалогу. Важливо також володіти здатністю виконувати різні комунікативні ролі залежно від контексту, використовувати професійні вирази та мовні кліше. Окрім того, сучасний ринок праці потребує покращення міжнародної комунікації, обміну досвідом, підвищення мобільності, полегшеного доступу до інформації та глибшого взаєморозуміння у професійних діалогах. Сучасні професії потребують не лише традиційних підходів, але й здатності до адаптації та інновацій у відповідь на виклики часу. Міжгалузева співпраця, проведення переговорів та складання ділової документації передбачають високий рівень володіння іноземною мовою. Ефективна ділова комунікація є важливою складовою частиною цих процесів. У підготовці майбутніх фахівців необхідно приділяти увагу опануванню іншомовних фраз, подоланню труднощів у побудові діалогів, формуванню лаконічних професійних висловлювань, зв’язності викладення думок.
Посилання
2. Медведчук А.В. Відбір та організація матеріалу для формування англомовної професійно орієнтованої компетентності в діалогічному мовленні майбутніх менеджерів з адміністративної діяльності. Вісник Національного авіаційного університету. Серія «Педагогіка. Психологія». Київ, 2018. Вип. 1 (12). 114 с. С. 67–72.
3. Дьячкова Я.О. Формування професійно спрямованої англомовної компетентності в говорінні майбутніх правознавців : дис. … канд. пед. наук. Київ, 2014. 221 с.
4. Барабанова Г.В. Методика навчання професійно орієнтованого читання в немовному ВНЗ. Київ : Інкос, 2005. 101 с.
5. Bachman L. Fundamental considerations in language testing. Oxford : Oxford Univ. Press, 1990. 408 p
6. Павленко В.В. Методи проблемного навчання. Нові технології навчання. 2014. Вип. 81. С. 75–79.
7. Harmer J. How to Teach English. Essex : Longman, 1998.
8. Lewis M., Hill J. Source Book for Teaching English as a Foreign Language. London : Heinemann, 1991. 135 p.
9. Byrne D. Teaching Oral English. London : Longman, 1986. 140 p.
10. Abbot G., Wingard P. The Teaching of English as an International Language : A Practical Guide. London : Collins, 1981.
11. Технологія відбору навчальних матеріалів з метою організації навчання майбутніх філологів писемного двостороннього перекладу. Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету «Україна». 2011. № 3. С. 150–152.