ANALYSIS OF MODERN METHODS OF BERTH RECONSTRUCTIONS

  • A.V. Slobodyanik Odessa National Maritime University
Keywords: reconstruction, edging-bulwark, edging-trestle, sheet pile wall, buttresses.

Abstract

The increase of cargo traffic in Ukrainian ports is constrained due to the lack of deep-sea berths of high bearing capacity. Despite the construction of new facilities, it is necessary to make the most of the existing berthing front. The technical condition of the berthing front, according to the results of the surveys, is in an unsatisfactory state. Many quays need substantial reconstruction in order to increase depths and increase operational loads. In the present work the analysis of modern methods of reconstruction of mooring structures of various designs is carried out. The possibility of their application in various conditions is estimated. A new scheme for reconstruction of berthing facilities is proposed. A comparative analysis of the existing reconstruction methods with the proposed one is made.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Ильницкий К. Затишье на причальном фронте / К. Ильниц- кий // Порты Украины. − 2016. − № 2 (74). − С. 26-29.

2. Пойзнер М. Оценка технического состояния и паспортизация гидротехнических сооружений портов и СРЗ Украины / М. Пойзнер, Г. Пушкин // Порты Украины. − 2004. − № 5. – С. 60-63.

3. Быстрицкая О. Проекты Вецкаганса: какие причалы модер-низирует и построит АМПУ [Электронный ресурс] / О. Быстрицкая // Центр транспортных стратегий. 4 апреля 2017г. Режим доступа: http://cfts.org.ua/articles/esche_12_ proektov_ vetskagansa_ kakie_ prichaly_moderniziruet_i_ postroit_ ampu_ 1204

4. Баженов М. Пять миллиардов на причалы: что задумали в АМПУ [Электронный ресурс] / М. Баженов // Порты Украи-ны. 4 апреля 2017. Режим доступа: http://ports.com.ua/ articles/ pyat-milliardov-na-prichaly-chto-zadumali-v-ampu

5. Будин А.Я. Усиление портовых сооружений / А.Я. Будин, М.В. Чекренева. − М.: Транспорт, 1983. – 182 с.

6. Инструкция по усилению и реконструкции причальных сооружений: РД 31.31.38-86. − М.: В/О Мортехинфорреклама, 1987. – 80 с.

7. Патент № 84888. Україна. МПК(2006) E02D 29/2, E02B 3/06. ПІДПІРНА СТІНКА /М.П. Дубровський, Г.В. Слободяник. Одеський національний морський університет. – Заяв. 29.05.2006. Опубл. 10.12.2008. Бюл. № 23. – 4 с.

8. Патент на корисну модель № 115379. Україна. МПК(2017.01) E02B 3/06, Е02D 5/00, Е02D 29/02. Спосіб зведення гідротехнічних споруд типу шпунтова стінка / Г.В. Слободяник; винахідник та власник Г.В. Слободяник; № 201611675; Заяв. 18.11.2016; Публ. 10.04.2017. Бюл. № 7. − 4 с.

9. Слободяник А.В. Инновационная конструкция глубоководного причального сооружения [Текст] // Вісник Одеського національного морського університету. – Одеса: ОНМУ, 2016. − № 1(47). − С. 94-100.

10. Slobodyanik, A.V. Research of the Work of Thin Retaining Wall with Stiffeners / N.N. Khoneliya, R.R. Bagrationy, A.V. Slobodya-nik // Eastern European Scientific Journal (Gesellschaftswissenschaften): Düsseldorf (Germany): Auris Verlag, 2015. 3. − Р. 146-151.

11. Слободяник Г.В. Визначення зусиль та переміщень у контрфорсних шпунтових стінках при реконструкції причалів [Текст]: Автореф. дис. … канд. техн. наук: 05.22.20 / Слободяник Г.В. – О., 2017. – 20 с.
Published
2018-10-31
How to Cite
Slobodyanik, A. (2018). ANALYSIS OF MODERN METHODS OF BERTH RECONSTRUCTIONS. Transport Development, (2(3), 140-148. https://doi.org/10.33082/td.2018.2-3.14
Section
HYDROTECHNICAL BUILDING